Tuesday 3 August 2010

Intensivsy?

Jag är snart färdig med min klänning, har bara kvar att fälla en del sömmar och såklart sy i alla knappar och göra alla (ca 80) knapphål. 

Det känns som det kommer bli ytterligare ett år när jag sitter på båten till Gotland och ser ut som en galning med nål och tråd som skriker fan varje gång jag gör fel. Vilket nog kan komma att bli rätt ofta när man är stressad. Men tre timmars överfart (+ några timmar i bilen på vägen upp till Oskarshamn) lär nog räcka både för knapphål och de sista sömmarna.

Väl på Gotland kommer jag nog inte orka sy så mycket mer, även om jag ska hitta något fint tyg att göra en kraghätta i. Mamma gjorde en för inte så länge sen i ett ylletyg från Handelsgillet som jag blev himla förtjust i, knäppt fram med mässingsknappar. Har inte kollat än hur HK det är med just mässingsknappar men det var så fruktansvärt snyggt att jag nästan är beredd att slänga mitt historiska samvete i sjön och köra på inställningen "jag är en lajvare först och främst". Men vi får se, jag ska gräva lite, förhoppningsvis lär det komma upp någon enstaka liten mässingsknapp (som säkerligen lär vara från Italien...) som gör mig till den gladaste i världen just då. Eller inte.

Snart kommer det lite fler bilder!

No comments:

Post a Comment